This entry is currently only available in Hungarian.
Felmérések szerint a gyakorló pedagógusok jó részének napi kihívást okoz diákjaiban a szolidaritás és együttműködés kultúrájának és gyakorlatának felépítése, és egyes kisebbségi csoportokkal szembeni előítéletek és sztereotípiák lebontása.
A Tom Lantos Intézet – egy budapesti székhelyű emberi és kisebbség jogi szervezet – e kihívásokra válaszul szakértők segítségével egy pedagógus-továbbképzési programot dolgozott ki. A program – a roma holokauszt történetére alapozva – eszközöket nyújt a pedagógusoknak a szabadság, az alapjogok, a közösségi felelősség és a szolidaritás fogalmának megismertetéséhez. A kétnapos tréningen a résztvevők aktívan együttműködnek a képzés finomhangolásában és a saját képzési anyaguk formálásában. Kooperatív kiscsoportos formában kapnak gyakorlatorientált felkészítést az együttműködés és a demokratikus vitakultúra osztálytermi felépítése, az előítéletesség kezelése és az alapvető emberi értékek, az aktív állampolgárság közvetítése kérdéseiben. A továbbképzés alapja egy, az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott, a roma holokauszt történetét feldolgozó, középiskolásoknak szóló könyv (Ha szaladok, agyonlőnek, ha megállok, agyonvernek), és az osztálytermi munkát megkönnyítő, általánosabb gyakorlati ismereteket nyújtó tanári segédanyag.
A továbbképzést elsősorban középiskolai pedagógusoknak ajánljuk, de a történelmi tényeken messze túlmutató jellege miatt – hasznát veheti minden fiatalokkal dolgozó szakember.
Képzésünk a 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet 5. § (3) d) bekezdése szerint beleszámít a hétévenkénti kötelező pedagógus továbbképzésbe.
Képzéseink időpontjai és helyszínei:
A programban résztvevőknek étkezést, más településről érkezőknek utazási költséget és szállást biztosítunk, amennyiben ezen szándékukat előre jelzik.
Jelentkezési lapját kérem küldje Balogh Áronnak, az intézet Romák emberi és állampolgári jogai programjának programasszisztensének az címre.