Az Újvilág oktatási csomag a Haver Alapítvány, a Mentőcsónak Egység és a Tom Lantos Intézet közös oktatási projektje.
Az oktatási folyamat az Újvilág c. színdarab közös megtekintésével kezdődik. Az előadás végén a főszereplő egy lezárt dobozzal a kezében áll, amelyben a haláltábort megjárt nagymamájának hagyatéka rejtőzik. A doboz zárva marad és a lány, aki nemrég értesült zsidó származásáról, nem tudja, merre induljon tovább. Az előadást egy 16-18 éves középiskolások számára tartott drámapedagógiai foglalkozás követi. Ennek során a darabban felmerülő témák kerülnek feldolgozásra. Az oktatási csomag keretében a Haver Alapítvány önkéntesei az előadást követő 2-3 hétben tartanak egy újabb foglalkozást a résztvevő diákok számára. A foglalkozás a lezárt doboznál folytatódik. Az előadásban felvetett kérdések közül arra fókuszál, hogy mit jelenthet ma zsidónak lenni, a zsidó identitás sokszínűségének kérdéseit járja körül. A két foglalkozás közötti időszak megadja a lehetőséget a diákok számára, hogy elgondolkodjanak, elmélyüljenek a darabban felvetett kérdésekben, amelyet aztán a Haver kortárs önkéntes oktatóinak segítségével továbbgondolhatnak, megvitathatnak. Az oktatási projekt így több lépcsőben, többféle módszertan segítségével segíti a diákokkal való munkát, járul hozzá a kultúrák közötti párbeszéd megkezdéséhez, az előítéletek csökkentéséhez és a tolerancia növeléséhez körükben.
Az Újvilág oktatási csomag az Újvilág című előadást, az azt követő drámapedagógiai foglalkozást és a Haver Alapítvány zsidó identitással kapcsolatos foglalkozását együtt alkalmazza. A projekt célja, hogy a színházi nevelésből, a Haver informális oktatási módszertanából és a drámapedagógiai foglalkozásból adódó előnyöket ötvözze, amelyek így együtt egy komplex oktatási anyagot nyújtanak a középiskolások számára.