A Tom Lantos Intézet immár negyedik éve folytatja a roma holokauszt történetére alapozott oktatási programját. A pedagógus-továbbképzés 2017-ben szakértők bevonásával jött létre, és az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával kiadott, „Ha szaladok, agyonlőnek, ha megállok, agyonvernek” című tankönyv tematikájára épül. A program célja, hogy a roma holokauszt történetére alapozva, az óravázlatba is beépíthető eszközöket nyújtson pedagógusoknak, a szabadság, az alapjogok, a közösségi felelősség és a szolidaritás fogalmának megismertetéséhez. A képzést, amely 2018 óta közel száz pedagógushoz, civil és szociális szakértőhöz jutott el, a Magyar Oktatási Hivatal 2019-ben akkreditálta.
2021-ben kiemelt célunk a képzés hatékonyabbá tétele: az eddigi tapasztalatok figyelembevételével ötvözni kívánjuk a személyes tréninget egy virtuális tanórával. E hibrid oktatási módszer lehetőséget teremt arra, hogy az elméleti tudás átadása mellett a pedagógusok egy gyakorlat-orientált találkozón is részt vehessenek, ahol konkrét óratervek kidolgozását és a résztvevők tapasztalatainak megosztását segítjük elő.